Waanzinnige Wollige Winterweken: Het succes
Lock down. En dat net in de periode dat we juist zo graag winkelen, met elkaar zijn en glühwein drinken bij de schaatsbaan. Dat ging dus allemaal niet door. De decembermaand was door de lock down voor iedereen even slikken. Maar voor ons was het meteen duidelijk: wij wilden er alles aan doen om toch die sfeer te brengen, waar iedereen behoefte aan had. En zo ontstond het idee van de Wollige Winterweken. Het werd een gigantisch succes.
Stichting Villagemarketing Geldrop-Mierlo, KommuS, Centrum Hofdael, Wintersfeer Geldrop, DownTown promotions, Centrummanagement Geldrop en Centrum- en Lintenmanagement Mierlo sloegen de handen ineen. Er werd gewerkt aan een prachtig plan voor de dorpen waar we allemaal zo trots op zijn.
Sprookjesdecor
De centra van Geldrop en Mierlo werden gehuld in een prachtig gekleurd, sprookjesachtig lichtdecor. Inwoners wandelden door de straten en maakten de mooiste foto’s die dagelijks op social media werden gedeeld. Kerstbomen met sneeuw maakten het helemaal af. En natuurlijk hoorde je, net als ieder jaar, toch de sinterklaasliedjes en de kerstmuziek, op elke hoek van de straat.
DoeBoek
Het Bucket Buurt Boek werd gemaakt. Een doe-boek voor groot en klein, met allerlei ideeën, recepten, puzzels en spellen om de kerstvakantie lekker door te komen. Het werd uitgedeeld op scholen en hele gezinnen hebben zich met het boek vermaakt.
Radio en tv
KommuS organiseerde en streamde de radio-uitzendingen, zodat iedereen thuis op de bank toch kon meegenieten van de beste muziek. Ook een grandioos succes. Om dat even te verduidelijken zetten we wat getallen op een rij:
13560 mensen keken naar de livestream, en 18080 luisterden ernaar (en niet alleen in Geldrop-Mierlo. Ook vanuit Australië, Senegal, Brazilié, Kroatië en Amerika werd meegekeken en geluisterd). Het team van KommuS was hiervoor 226 uur(!) live. Met 28 dj’s en 6 gast dj’s, 16 markante Geldrop-Mierlonaren en 132 studiogasten.