Ontmoet en Groet onze herenmodezaken!

Vivianne van Bijsterveld

Heel wat fervente shoppers haalden opgelucht adem, toen de winkels weer open mochten. Want wat hebben we die niet-essentiële winkels gemist. Andersom geldt het ook. De winkeliers hebben óns gemist.  Wij zijn benieuwd: hoe gaat het nu met onze herenmodezaken?

We gaan op bezoek in Geldrop bij Deelen Menswear en in Mierlo bij Lenssen Mannenmode.

Geldrop

Mark Deelen van Deelen Menswear heeft het gemist: kledinghangers in zijn handen, kleding vouwen en vooral mensen helpen en inspireren met een nieuwe outfit. "En de klanten misten ons ook. We deden veel online, maar het fysieke contact is fijn en belangrijk."

Een winkel vol met kleding, maar geen klant te bekennen. Het gaf hem en zijn collega’s een raar gevoel.  “We hebben wel een webshop opgezet en dat loopt aardig. Veel consumenten die voorheen niet online kochten, zijn dat door de lockdown wel gaan doen. En een deel van hen zal online blijven kopen, in ieder geval voor een deel van hun aankopen.”

Maar shoppen is ook een sociale bezigheid. Samen wandelen langs de etalages, een kopje koffie doen, nog even ergens tussen de rekken neuzen, een leuke aankoop scoren. Dat beaamt Mark Deelen. En vooral is de Geldropse ondernemer blij en opgelucht dat dit weer kan en mag. “Weet je, de winkel is ons leven. We vinden het fantastisch en doen alles zelf: inkoop, verkoop, etalage en bezig zijn met de klanten."

Dat laatste vindt hij het leukst. “Nu komen de mensen weer enthousiast binnen met de opmerking: leuk je weer eens te zien, om even bij te praten en goed advies te krijgen over die broek, dat overhemd of kostuum. Bovendien geeft het iets extra’s als je die mooie broek of dat stijlvolle overhemd door je handen kunt laten gaan. Je voelt, ruikt en ziet het materiaal en dat is toch een heel andere beleving dan online shoppen.”

Tip                                                                                                          

Een online webshop bezoeken is fijn om te kijken waar je happy van wordt. Spreken de merken je aan en hoe ziet de winkel eruit? Oriënteer je op je gemak, want een goede voorbereiding is het halve werk! En dan? Lekker op pad! De kernen van Geldrop en Mierlo hebben immers allebei een fantastische herenkledingzaak waar je naar hartenlust kunt shoppen.

Als je blij wordt van je outfit of het kledingstuk wat je aan het passen bent, dan ben je al een heel eind op weg! Dat gevoel werkt door, wist je dat? Van je werk, gezin en leven genieten gaat je zoveel meer, als je kleding draagt waarin je je goed voelt.

Mierlo

Kleding is een prachtige én krachtige manier om je smaak en persoonlijkheid te onderstrepen en te ondersteunen, vertelt Esther Lenssen van Lenssen Mannenmode. “Met de juiste kleding en kleuren in een stijl die bij jou past, creëer je een gevoel van zelfvertrouwen. Maar vooral, winkelen is heerlijk om even je zinnen te verzetten!”

Lenssen Mannenmode opent in het jaar 1986 haar winkel in Mierlo. “In september vorig jaar vierden we ons 35-jarig jubileum. Het was wel even slikken, toen er weer een lockdown aangekondigd werd.“

Er werd achter de schermen flink doorgewerkt. “Stilzitten daar worden wij niet vrolijk. Zodoende gingen we samen als team aan de slag. We hebben alles uit de kast getrokken om de klanten te kunnen helpen. Van beeldbellen tot ‘pas tassen’ naar de klant thuis brengen. Maar ook door content te verzinnen voor social media. Het bijwerken van klusjes die zijn blijven liggen. Of net eens wat vaker de etalage veranderen. Samen de schouders eronder zetten, heeft ons team veel kracht gegeven.”

Esther Lenssen is erg blij dat de zaak weer open is.  “Het persoonlijke contact is de reden waarom je een winkel hebt. Wij worden happy als een klant na een goed advies met een lach en een goed gevoel de winkel verlaat.”

Gezellig een praatje maken. Even dat kopje koffie schenken. Iets verrassends uit de rekken halen, wat supergoed blijkt te staan. “Niets weegt op tegen een fijne winkelervaring. De verrassing als je nu bij ons binnenkomen is groot, want dan ziet men wat online ook te zien was, maar dan mooi in de winkel opgesteld, en dat geeft toch een ander effect.”

Wist je dat…

Er is wetenschappelijk bewijs dat shoppen mensen gelukkig maakt. Onderzoek wijst immers uit dat we bij mensen die aan het shoppen zijn een verhoogd dopaminegehalte kunnen meten, wat een heel goed gevoel geeft. Dus wat houd je nog tegen? Trek dat positieve gevoel aan, je bent het toch waard? Alvast veel winkelplezier!